Placeholder: CoursePage : Content

Den nåværende politiske situasjonen i verden: Årsmøte og faglig innlegg med Samfunnsviterne i Rogaland

Kursinformasjon

Tidspunkt:

05.jun 2024, kl. 18.00-20.00

Sted:

Digital plattform - Microsoft Teams

Målgruppe:

Alle medlemmer på faglig del og medlemmer i Rogaland på årsmøtet

Antall plasser:

Påmeldingsfrist:

5. juni

Kl. 18.00-19.00: Faglig innlegg
Åpent for alle medlemmer

Den nåværende politiske situasjonen i verden, ved professor Glenn Diesen

Bli med oss på et dypdykk inn i dagens mest presserende geopolitiske utfordringer, med en av ekspertene på feltet, professor Glenn Diesen. Foredraget vil ha et spesielt fokus på den komplekse konflikten mellom Russland og Ukraina.

Diesen er professor i Internasjonale Relasjoner og vil på bakgrunn av russiske og europeiske sikkerhetsstudier, diskutere hvordan dagens geopolitiske landskap former våre internasjonale samfunn.

Kl. 19.00-20.00: Årsmøte i Samfunnsviterne i Rogaland
Kun for medlemmer bosatt i Rogaland

Delta for å påvirke:

• hva fylkesavdelingen skal tilby medlemmene av faglige møteplasser og aktiviteter mv.
  • hvem som skal sitte i fylkesstyret for å representere interessene til medlemmene i fylkesavdelingen det neste året.
  • hvilke saker fylkesavdelingen skal behandle.
  • hvordan foreningen skal jobbe med organisasjonsbygging, bl.a. for å sikre alle medlemmer samme mulighet til å delta.

På årsmøtet behandles:
1. Årsberetning
2. Regnskap
3. Handlingsprogram med budsjett
4. Valg av styre
5. Valg av valgkomite
6. Ev. Innkomne saker

Har du saker som du ønsker skal bli behandlet på årsmøtet, sender du det til e-postadresse [email protected], innen 27. mai.

Ønsker du å melde deg som kandidat til fylkesstyret i Samfunnsviterne i Rogaland eller har forslag til kandidater, vennligst send en melding til valgkomiteens leder i fylkesavdelingen Torben Dyhr-Nielsen på e-postadresse [email protected] innen 22. mai. Det samme gjelder kandidater til valgkomiteen i Samfunnsviterne i Rogaland.

Sakspapirer vil bli lagt på Samfunnsviternes nettsider senest 7 dager før årsmøtet.

Praktisk info:

Arrangementet tas ikke opp, så bli med og få med deg alt direkte. Møtelenken sendes påmeldte senest dagen i forkant.

Placeholder: CoursePage : Social Media